Klagomål
Överklagan och klagomål
Vi på C1 Certification arbetar dagligen med ständiga förbättringar, de är en av grundpelarna i vårt förbättringsarbete, en viktig del i det är eventuella klagomål eller överklagande från våra kunder, andra intressenter eller om våra certifierade kunder. Vi har därför utvecklat nedan process för den här typen av ärenden.
- Klicka på länken här för att komma in i vårt system, där beskriver ni ert ärende och glöm inte att ange vem som skickat in ärendet så vi kan kontakta er om vi behöver mer information i ärendet.
- Ärende registreras i vårt system, på så sätt blir det mycket enkelt att följa upp.
- Ni får en bekräftelse att vi erhållit ert ärende.
- C1 Certification’s tekniska chef eller annan behörig person som ej är partisk i ärendet går igenom ärendet och lämnar ett utlåtande.
- Utvärderingen skickas tillbaka till er tillsammans med information om hur ni kan överklaga om ni inte är tillfredsställda med svaret samt utredningen från oss.
- Ärendet utvärderas internt hos C1 Certification för vi att ska lära och förbättra oss.